اطلاعيه جمعيت هلال احمرجمهوري اسلامي ايران درباره تاريخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان متقاضي شركت در آزمون استخدام قراردادي مردادماه ۱۳۹۵
به منظور تامين نيروي انساني مورد نياز از محل مجوز مندرج در بند (۱۳) ماده واحده بودجه سال ۹۴ جمعيت در قالب قرارداد كار معين، بدين وسيله به اطلاع كليه امدادگران، داوطلبان فعال و فرزندان كاركنان بازنشسته جمعيت هلال احمر متقاضي ثبتنام و شركت در آزمون استخدامي مرداد ماه ۱۳۹۵ ميرساند كه ثبتنام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق پايگاه اطلاعرساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.orgاز روز چهارشنبه مورخ ۰۵/۰۳/۱۳۹۵ آغاز و در روز سهشنبه مورخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۵ پايان ميپذيرد.
لذا ضرورت دارد كليه متقاضيان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، نسبت به ثبت نام در آزمون فوق اقدام نمايند.
داوطلبان ميبايست با توجه به مندرجات جدول شماره ۱ (ذيل همين اطلاعيه) و با عنايت به نوع مدرك و رشته تحصيلي نسبت به انتخاب يك عنوان رشته شغلي اقدام نموده و سپس با توجه به رشته شغلي انتخابي نسبت به انتخاب يك كدرشته شغل محل از جدول شماره ۲ (ذيل اين اطلاعيه) براساس شهرستان و استان بومي اقدام نمايد.
شرايط عمومي استخدام
۱- تدين به دين مبين اسلام يا يكي از اديان رسمي كشور مصرح در قانون اساسي
۲- تابعيت ايران
۳- التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
۴- داشتن كارت پايان خدمت وظيفه عمومي يا معافيت دائم از خدمت در زمان ثبت نام . كارت يا برگ معافيت موقت و هرگونه گواهي صادره به صورت موقت قابل قبول نمي باشد. (ملاك محاسبه تاريخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۵ ميباشد)
۵- عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر و روانگردان
۶- عدم سابقه محكوميت جزايي موثر
۷- داشتن سلامت كامل جسماني و رواني و توانايي تصدي شغل مورد درخواست
۸- نداشتن منع استخدام به موجب آراء مراجع قضايي
۹- متقاضيان استخدام نبايد مستخدم رسمي، ثابت و پيماني، قراردادي دستگاه هاي دولتي، نهادهاي عمومي غيردولتي و يا بازخريد خدمت باشند.
۱۰- عدم اشتغال به صورت قرارداد كار معين در جمعيت.
شرايط اختصاصي استخدام
۱- حداكثر سن متقاضيان شركت كننده در اين فراخوان تا تاريخ پايان ثبت نام(در مورخ ۱۱/۳/۱۳۹۵) جهت دارندگان مدارك تحصيلي فوق ديپلم ۲۸ سال، كارشناسي ۳۰ سال، كارشناسيارشد ۳۲ سال و دكتري ۳۵ سال تمام تعيين ميگردد.
تبصره : موارد ذيل مشروط به ارائه تائيديههاي معتبر به حداكثر سن مقرر در بند فوق اضافه خواهد شد:
الف) مدت قانوني انجام شده خدمت نظام وظيفه
ب) مدت خدمت مستمر و تمام وقت داخل جمعيت آن دسته از متقاضياني كه سابقه پرداخت حق بيمه ايام مذكور از سوي جمعيت را نزد سازمان تامين اجتماعي دارا مي باشند به ميزان سابقه فعاليت و بيمه پردازي حداكثر تا ۵ سال به سقف سني مندرج در آگهي اضافه خواهد گرديد.
ج) درصورت ارائه گواهي لازم از سوي مدير عامل استان و تاييد حوزه هاي تخصصي ستادي به ازاي هر سه سال سابقه فعاليت دائم و تمام وقت امداگران، نجاتگران، اعضاء وداوطلبان فعال، يكسال حداكثر تا سقف سه سال به سقف سني اضافه خواهد شد.
د) جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهداء، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان و همسر آزادگان كه حداقل يكسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداكثر سن معاف مي باشند. (رزمندگان كمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه به مدت ميزان حضور در جبهه)
هـ) افراد خانواده شهداء (پدر، مادر، برادر، خواهر) تا ميزان ۵ سال.
۲- متقاضيان ميبايست، تا تاريخ پايان ثبت نام در مقطع تحصيلي، رشته تحصيلي و يا گرايش تحصيلي مشخص شده در جدولشرايط احراز مشاغل آزمون فارغ التحصيل و يا گواهينامه فراغت از تحصيل را دريافت نموده باشند. (ملاك محاسبه تاريخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۵ ميباشد) لذا تاكيد ميگردد داوطلباني كه مقطع تحصيلي، رشته و يا گرايش رشته تحصيلي آنها بطوركامل و به صورت مشخص در اين آگهي درج نشده است از ثبت نام خودداري نمايند و درصورت ثبت نام از فرايند استخدام حذف خواهند گرديد و حق هيچگونه اعتراضي را نخواهند داشت.
۳- با توجه به اينكه آزمون خاص مشمولين بومي هر استان ميباشد در شرايط امتياز برابر اولويت با داوطلب حائز شرايط بومي ساكن شهرستان محل جغرافيايي شغل بوده و درصورت برابري در محل سكونت، اولويت با امتياز بالاتر در آزمون توانمندي هاي تخصصي خواهد بود.
۴- افرادي كه داراي كارت معافيت پزشكي موثر به تشخيص سازمان امداد و نجات ميباشند حق شركت در آزمون مشاغل مرتبط با امداد و نجات را نخواهند داشت.
۵- براساس ضوابط و مقررات مربوط به ايثارگران در اعمال سهميه هاي استخدامي اين بخش از داوطلبين ترتيب اولويت با فرزندان شهيد، جانباز، فرزند جانباز براساس درصد جانبازي، فرزندان آزادگان براساس مدت اسارت، همسران شهداء، جانبازان و آزادگان مي باشد.
۶- جهت آن دسته از داوطلبيني كه صرفاً در راستاي انجام وظايف امدادي محوله و فعاليت مستمر خود در جمعيت دچار سانحه و نقص عضو گرديده اند بر حسب ميزان و وسعت ضايعه امتيازاتي در مرحله مصاحبه استخدامي و آزمون عملي و مهارتي پيش بيني خواهد شد.
۷- اطمينان از داشتن مدارك ذيل در هنگام ثبت نام اينترنتي و ارائه اصل آن در مراحل بعدي آزمون الزامي بوده و در صورت تشخيص فقدان آن در هر مرحله از آزمون نام داوطلب حذف خواهد شد:
– تاييديه مدير عامل وحوزه هاي تخصصي مبني بر فعاليت دائم و مستمر داوطلب و حكم بازنشستگي والدين در جمعيت
– دارا بودن گواهينامه رانندگي مندرج در جدول شرايط احراز اين آگهي در خصوص مشاغل امدادي
مراحل ثبت نام
مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.orgو تكميل فرم تقاضانامه الكترونيكي.
– ارسال عكس: داوطلب مي بايست يك قطعه عكس پرسنلي با مشخصات ذيل اسكن نموده و در قسمت مربوط بارگذاري نمايد.
· عكس ۴×۳ كه در سال جاري گرفته شده باشد. (عكس تمام رخ)
· عكس اسكن شده بايد با فرمت jpg باشد.
· اندازه عكس اسكن شده بايد حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پيكسل و حداكثر ۴۰۰×۳۰۰ پيكسل باشد.
· تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
· حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از ۷۰ كيلو بايت بيشتر باشد.
· حاشيه هاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.
· حتي الامكان عكس رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.
تبصره ۱: اسكن عكس از روي كارتهاي شناسايي (كارت ملي،شناسنامه و…) قابل قبول نميباشد و داوطلبان لازم است ازاصل عكس و مطابق با توضيحات فوق،اقدام به اسكن نمايند.
تبصره ۲: عكس خواهران بايدباحجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳: درصورت ارسال عكس غيرمعتبر،ثبتنام داوطلب باطل شده وحق شركت درآزمون از وي سلب ميگردد.
تذكر مهم: با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون هاي قبلي، درخصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلباني كه در كافي نت ثبتنام ميكنند رخ داده است، تاكيد ميگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط كافي نت ها انجام ميدهيد، علاوه بر كنترل اطلاعات ثبتنامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
د ـ پرداخت وجه ثبت نام
متقاضيان واجد شرايط، به منظور ثبتنام در آزمون استخدامي ميبايست از روز چهارشنبه مورخ ۰۵/۰۳/۱۳۹۵ لغايت روز سهشنبه مورخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۵ با مراجعه به پايگاه اطلاعرساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org نسبت به واريز مبلغ ۲۰۰/۰۰۰ ( دويست هزار) ريال به عنوان هزينه ثبتنام به صورت الكترونيكي و با كارتهاي بانكي متصل به شبكه شتاب نسبت به تكميل تقاضانامه ثبتنام و ارائه اطلاعات مورد نيازاقدام نمايند.
توضيح ۱:مدت زمان فوق به هيچ عنوان تمديد نميشود و متقاضيان بايد در مدت زمان تعيين شده نسبت به ثبتنام اقدام و از موكول نمودن ثبت نام به روزهاي پاياني خودداري نمايند.
توضيح ۲:ثبت نام زماني تكميل ميگردد كه مراحل با موفقيت انجام شده و كدپيگيري از طريق سيستم به متقاضي اعلام شود. (متقاضيان شركت در آزمون بايد پس از پايان ثبتنام، كد پيگيري خود را يادداشت و تا پايان مراحل استخدام نزد خود نگهداري نمايند.)
توضيح ۳:به ثبتنامهاي ناقص ترتيب اثر داده نخواهد شد و هيچگونه مسئوليتي متوجه سازمان نخواهد بود و وجوه پرداختي به هيچ عنوان مسترد نمي شود.
تذكرمهم: باتوجه به اينكه مدارك متقاضيان پس ازتعيين نمرات داوطلبان درآزمون كتبي به ميزان سه برابر مجوزهاي استخدامي بررسي خواهدشد،لذادرصورتي كه مدارك داوطلبان مغاير باشرايط مندرج دراين آگهي و همچنين اطلاعات مندرج درتقاضانامه ثبتنامي باشد،هيچ گونه حقي براي متقاضي ايجاد نگرديده،و درهرمرحله ازآزمون،اعلام نتايج اوليه،مصاحبه وحتي درصورت پذيرش نهايي،داوطلب حذف خواهدشد و حق هيچگونه اعتراضي ندارد.
ه ـ زمان برگزاري آزمون و نحوه دريافت كارت شركت در آزمون
پس از بررسي ليست اوليه ثبتنام شدگان در استانها و تاييد نهايي مدير عامل استان با حذف افراد فاقد شرايط مندرج در اين آگهي كارت شركت در آزمون از روز سهشنبه مورخ ۰۵/۰۵/۱۳۹۵ براي مشاهده و پرينت بر روي پايگاه اطلاعرساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني : www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا تاكيد ميگردد افراد فاقد شرايط از ثبتنام در اين آزمون خودداري نمايند. در صورت عدم تاييد افراد فاقد شرايط، هزينه آنها عودت نخواهد شد. آزمون در روز جمعه مورخ ۸/۵/۱۳۹۵ در تهران و يا پس از بررسي و اطلاع سازمان از تعداد و نحوه توزيع داوطلبان در سطح كشور، در برخي از قطب هاي استاني برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاري آزمون بر روي كارت شركت در جلسه آزمون درج و هنگام پرينت كارت به آگاهي داوطلبان خواهد رسيد. لازم به ذكر است صدور كارت شركت در آزمون به منزله تاييد اطلاعات ارسالي نميباشد و حقي جهت داوطلب ايجاد ننموده و مدارك داوطلبان بعد از آزمون بررسي خواهد شد.
مواد آزمون (كتبي) عبارتند از
* به هر يك از داوطلبان يك دفترچه سوال عمومي و يك دفترچه سوال اختصاصي حسب مورد داده خواهد شد. (آزمون بصورت چهارگزينه اي و با احتساب يك سوم نمره منفي طراحي خواهد شد)
آزمون عمومي:
۱ـ كمكهاي اوليه، اساسنامهي جمعيت، تاريخچهي صليب سرخ و هلال احمر.
۲ـ معارف اسلامي.
۳ـ زبان و ادبيات فارسي.
۴ـ زبان انگليسي ـ عمومي.
۵ـ فنّاوري اطلاعات (مهارتهاي ۳، ۴، ۶ و ۷ I.C.D.L)
۶ـ هوش و توانمنديهاي ذهني.
* اقليّتهاي مذهبي از پاسخگويي به سؤالات معارف اسلامي معاف هستند و امتياز آن در ساير مواد آزمون عمومي توزيع خواهد شد.
كليهي دروس عمومي با ضريب ۱ محاسبه و اعمال خواهند شد.
آزمون تخصصي
علاوه بر آزمون عمومي، آزمون تخصصي بر مبناي دانش و مهارت داوطلب در زمينه رشته شغلي پست مورد تقاضا، مندرج در جدول شرايط احراز مشاغل اين آگهي انجام خواهد شد. دروس اختصاصي با ضريب ۱ محاسبه و اعمال خواهد شد.
نحوه اعلام نتايج اوليه و نهايي
الف) مرحله اول: انتخاب داوطلبان استخدام جهت معرفي به حوزه هاي تخصصي بمنظور انجام مصاحبه استخدامي وحسب مورد آزمونهاي عملي و مهارتي منوط به كسب حد نصاب امتياز لازم از آزمون كتبي بوده كه مطابق با شرايط ذيل محاسبه مي گردد:
۱- پس از برگزاري آزمون كتبي، ميانگيننمرات داوطلبان در آزمون عمومي و تخصصي در هر رشته شغلي بصورت مجزا با وزن برابر محاسبه مي گردد.
۲- براي تعيين حد نصاب، امتياز لازم در هر رشته شغلي بر مبناي پنجا ه درصد (۵۰%) مجموع بالاترين نمره مكتسبه در آن رشته تعيين ميگردد.
۳- پس از تعيين حد نصاب مذكور فهرست افراد داراي امتياز حد نصاب و بالاتر تهيه و تا سه برابر ظرفيت شغل درخواستي براساس بالاترين نمره كسب شده، داوطلبان جهت انجام مصاحبه استخدامي يا آزمونهاي عملي و مهارتي و سنجش توانائيهاي جسماني و معاينات پزشكي به سازمان امداد و نجات و يا حوزه هاي تخصصي شغل درخواستي معرفي ميگردند. در اين مرحله از آزمون ضمن كنترل دقيق مدارك داوطلب، مواردي از قبيل سوابق و فعاليتهاي مستمر امدادي و حضور در جمعيت، تجارب مرتبط با شغل درخواستي، گواهينامه هاي عمومي و تخصصي مرتبط، آشنايي با زبانهاي خارجي، سوابق آموزشي و پژوهشي و مهارتي، درجه هاي كسب شده امدادي داوطلب و… حائز اهميت و اولويت بوده و داراي امتيازات خاص خود ميباشند.
ب) مرحله نهايي: پس از اتمام مراحل فوق و مشخص شدن امتيازات مكتسبه داوطلبان در كليه مراحل آزمون و كسر سهميه قانوني ايثارگران حائز شرايط عمومي و اختصاصي اشتغال در جمعيت هلال احمر، نفرات اصلي و ذخيره بر اساس بالاترين امتياز حاصل از مجموع نمره كل نهايي با وزن هفتاد درصد (۷۰%) آزمون كتبي و سي درصد (۳۰%) مصاحبه استخدامي و آزمون عملي و مهارتي به هسته مركزي گزينش جمعيت معرفي خواهند شد.
تذكرات
۶-۱) قبل از ثبت نام به راهنماي نحوه تكميل فرم تقاضانامه اينترنتي موجود در سايت مراجعه و مندرجات آن با دقت مطالعه شود.
۶-۲) آزمون خاص مشمولين بومي هر استان بوده و بر اين اساس داوطلبان ساير استان ها تنها مجاز به شركت در آزمون خاص استان خود خواهند بود.
۶ -۳) متقاضيان اشتغال در مشاغل مرتبط با امداد و نجات مي بايست به لحاظ سلامت جسمي و رواني و فيزيك بدني در صحت كامل بوده و توانايي انجام ماموريتهاي دشوار درشرايط حادثه و بحران را داشته باشند.
شرايط داوطلب بومي
۱- شهرستان يا استان محل تولد داوطلب يا همسر وي با شهرستان يا استان محل تقاضا براي استخدام يكي باشد.
۲- همسر و فرزندان كارمندان رسمي و پيماني دولت يا نيروهاي مسلح (اعم از شاغل يا بازنشسته) كه شهرستان يا استان محل خدمت فعلي يا بازنشستگي آنان با شهرستان يا استان مورد تقاضا جهت استخدام يكي باشد.
۳- داوطلب حداقل ۴ سال از سنوات تحصيلي خود را به صورت متوالي يا متناوب در شهرستان يا استان محل مورد تقاضا براي استخدام طي كرده باشد .
۴- داوطلب يا پدر، مادر و يا همسر وي حداقل چهار سال سابقه پرداخت حق بيمه در شهرستان و يا استان محل مورد تقاضا براي استخدام را داشته باشند. (صرفاً يك مورد قابل احتساب مي باشد و تجميع امكان پذير نيست)
تبصره(۱):مبناي استان و شهرستان براي تعيين بومي بودن، تقسيمات كشوري در زمان ثبت نام مي باشد .
تبصره (۲):داوطلب ملزم به رعايت شرط بومي در زمان ثبتنام بوده و مسئوليت تطابق شرايط بومي بودن افراد با مدارك متقاضي پس از تعيين اولويت اصلي و ذخيره به عهده جمعيت استان مي باشد.
۶-۳) داوطلب درصورت پذيرفته شدن به استخدام در جمعيت ملزم به سپردن تعهد خدمت ده سالهدر محل جغرافيايي (شغل )مورد درخواست بوده و همچنين تعهد مي نمايد كه در كليه فعاليت ها، دوره هاي آموزشي و ماموريت هاي امدادي محوله از سوي مديران مربوطه شركت نمايد و درصورت انصراف از مفاد تعهد مذكور قرارداد يا حكم ايشان لغو خواهد شد، ضمن اينكه اشتغال در پايگاههاي امدادي بصورت شيفتي و بر اساس دستورالعمل اجرايي امور پايگاه خواهد بود.
۶-۴) داوطلبان استخدام موظفند حداكثر يك ماه پس از اعلام تائيد گزينش، مدارك مربوط به كسب گواهينامه مهارت هاي هفت گانه (ICDL) صادر از مراكز و موسسات تائيد صلاحيت شده از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور را ارائه نمايند .
۶-۵) پذيرفته شدگان اصلي مي بايست پس از اعلام نظر هسته مركزي گزينش و حداكثر ظرف يكماه از صدور مجوز اشتغال از سوي اداره كل منابع انساني و تحول اداري جهت ادامه مراحل جذب به جمعيت مراجعه نمايند. عدم مراجعه در مهلت مقرر به منزله انصراف از استخدام خواهد بود و جمعيت مي تواند از ساير داوطلبان ذخيره (براساس بالاترين امتياز مكتسبه)دعوت به عمل آورد.
۶-۶) مسئوليت ناشي از عدم رعايت دقيق ضوابط و شرايط اعلام شده در متن اين آگهي و يا ارائه ناقص مدارك اعلام شده از سوي داوطلب در هنگام ثبت نام در ساير مقاطع آزمون (مصاحبه علمي، گزينش، تشكيل پرونده و…) و همچنين عدم اخذ گواهي انجام خدمت و فعاليت امدادگري و يا داوطلبانه در جمعيت، از مديرعامل جمعيت استان و عدم احراز فرزند كارمند بازنشسته جمعيت، صرفاً به عهده شخص داوطلب بوده و چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون محرز شود كه داوطلب به اشتباه يا عمد اطلاعاتي خلاف واقع ارائه داده و يا فاقد شرايط مندرج در اين آگهي مي باشد از انجام مراحل بعدي محروم و در صورت صدور حكم يا قرارداد با فرد تسويه حساب به عمل خواهد آمد .
۶-۷) اتخاذ هرگونه تصميم درخصوص مواردي كه در آگهي مذكور درج نگرديده است و موارد اختلاف در حيطه وظايف كميته منابع انساني جمعيت بوده و مصوبات درقالب صورتجلسات مربوط پس از تائيد اعضاء قابل اقدام خواهد بود .
۷-۷) انتخاب نهايي پذيرفته شدگان آزمون پس از طي مراحل گزينشي ميسر بوده و اسامي پذيرفته شدگان از طريق سايت جمعيت به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.